GEZE doneert 200.000 bomen voor Kerstmis

Onder het motto ‘Doneren in plaats van schenken’ heeft Brigitte Vöster-Alber, CEO van GEZE GmbH in Leonberg, op 11 december een donatiecheque voor 200.000 bomen afgegeven aan de organisatie Plant-for-the-Planet. Net als in de afgelopen jaren besloot GEZE haar klanten een bijzonder kerstcadeau te geven: door bomen te planten, draagt GEZE bij aan de bescherming van het milieu. De organisatie Plant-for-the-Planet plant bomen, wat bijdraagt aan het afbreken van CO2.

Brigitte Vöster-Alber overhandigt de donatiecheque van GEZE GmbH aan Frithjof Finkbeiner (Plant-for-the-Planet) en de ambassadeurs voor klimaatrechtvaardigheid Kira Groß en Eva Keller.

De donatie is een traditie binnen GEZE. De Leonberg-onderneming steunt het Stuttgart kinderziekenhuis ‘Olgäle’ langdurig en is al sinds 2013 – het 150-jarig bestaan van GEZE – sponsor van Plan International. De sociale verantwoordelijkheid, die stevig verankerd is in GEZE, vormde tevens het idee voor de donatiedoelstelling van dit jaar. “We wilden onze klanten een heel bijzonder cadeau geven: een goed gevoel door bomen te laten planten voor onze klanten,” aldus Brigitte Vöster-Alber.

We wilden onze klanten een heel bijzonder cadeau geven: een goed gevoel door bomen te laten planten voor onze klanten.

Brigitte Vöster-Alber

Sociale steun door herbebossing

Frithjof Finkbeiner (Plant-for-the-Planet) toont foto's van de succesvolle herbebossing.

De mensheid zou 1000 miljard bomen over de hele wereld moeten planten om een kwart van de door de mens veroorzaakte CO2 op te nemen – Plant-for-the-Planet komt elke dag dichter bij dit doel, dankzij de GEZE kerstdonatie. Op Mexico's schiereiland Yucatán worden dagelijks 5500 inheemse bomen geplant, die gedurende hun leven tot 500 kg CO2 absorberen. De organisatie biedt ook sociale duurzaamheid met langdurige tewerkstelling van bosbouwers, bovengemiddelde sociale uitkeringen en langdurige opleiding en ondersteuning van kinderen in vele landen overal ter wereld.

Duurzaamheid en toekomstgerichtheid bij GEZE

Bij GEZE wordt duurzaamheid niet alleen met Kerstmis in overweging genomen, maar iedere dag binnen het bedrijf. Automatische schuifdeuren van GEZE, zoals de ECdrive T2, helpen bij het verbeteren van de energie-efficiëntie in gebouwen met thermisch gescheiden profielsystemen. GEZE scoort ook hoog op het gebied van duurzame productiemethoden. De onderneming ontving de Industry Prize 2018 voor zijn internationale geautomatiseerde productieprocessen waarvoor minimale smering plaatsvindt.

In de toekomst zullen duurzaamheid en toekomstgerichtheid bij GEZE als ondernemingsprincipes worden versterkt. “Duurzaamheid bepaalt onze dagelijkse activiteiten op alle gebieden, zowel wat onze productieprocessen als onze producten betreft,” verklaart Brigitte Vöster-Alber. “We kijken uit naar nog vele andere spannende projecten en ontwikkelingen die zowel gebouwen als de wereld leefbaarder maken.”