GEZE Insights

GEZE-producten tastbaar maken – of: waarom we nog deelnemen aan vakbeurzen

Het is donderdag 18 januari, een grijze, regenachtige en koude dag in München, als we aankomen op het expositieterrein om 01:00 PM. Het verschil wanneer je de GEZE-stand in Hal 2 bereikt, is overduidelijk. Hier is alles helder, modern en open – precies het tegenovergestelde van koud. De kleur geel overheerst. De vele bezoekers en levendige gesprekken helpen om een fijne, bijna familiaire atmosfeer te creëren.

Op hetzelfde niveau als GEZE-klanten en GEZE-partners.

En uit het midden van de menigte komt Peter Rürup, die zojuist afscheid neemt van een groep Aziatische bezoekers, glimlachend naar ons toe: "Weet u, we stellen ons iedere keer dezelfde vraag: moeten we aanwezig zijn op de BAU? Is het werkelijk de inspanningen waard? Wij kennen onze klanten immers en kunnen ze ook via onze roadshow bereiken. Maar kijk eens om u heen! Het is leuk en ontzettend belangrijk voor onze klanten, partners en potentiële klanten dat wij deelnemen.” En Rürup weet ongetwijfeld waar hij over praat. Hij kwam 13 jaar geleden bij GEZE en heeft gedurende zijn carrière vele vakbeurzen bezocht.

GEZE op BAU München – harde feiten

  • 250.000 bezoekers van de vakbeurs, waarvan ongeveer 85.000 uit het buitenland
  • 514 m2 expositieruimte
  • meer dan 90 ontmoetingen per consulent op de GEZE-stand
  • meer dan 400 buitenlandse gasten nemen deel aan de internationale klantenavond

GEZE-producten tastbaar maken

"Onze klanten willen onze producten beleven en deze in de waarste zin van het woord “vastpakken”. Dat is ongelooflijk belangrijk. En wij zijn open als bedrijf – wij streven naar direct contact. Letterlijk. Wij houden ervan te praten met iedereen die in onze services geïnteresseerd is. Dat is voor ons de enige manier om te leren! "De behoeften van onze klanten echt begrijpen, weten wat de markt wil en ook zien wat onze klanten op dit moment niet helemaal begrijpen. Daar gaat het juist om bij een vakbeurs – en om het rechtstreeks in contact komen met onze klanten.”

Wij zijn een open, transparant en vriendelijk bedrijf. Iedereen is even welkom hier!

Peter Rürup, Pre Sales Manager bij GEZE

Natuurlijk is het nu mogelijk producten te integreren in virtuele omgevingen met behulp van een VR-bril – en ze op een aantrekkelijke wijze te presenteren, maar "Wij zijn praktijkgericht en praten met uitvoerende personen. Zij zijn degenen die het product gebruiken. Zij willen de schuifdeur zelf bedienen om een idee te krijgen van de kwaliteit van onze producten. Dat is wat ik hier kan bieden," zegt Rürup.

Praktijktest: de hoogtepunten van de GEZE-vakbeurs

Het is altijd echt spannend, als onze producten en services daadwerkelijk door bezoekers getest worden. "Pas dan weten we of we in onze opzet geslaagd zijn met onze zogenaamde vakbeurs-hoogtepunten. Niets is erger dan de markt mis te lopen – of verkeerde verwachtingen te wekken," zegt Rürup. Twee van de hoogtepunten die wij op de beurs presenteerden, zorgden voor een levendige discussie. De nieuwe ECdrive T2-aandrijving en de SoftClose automatische deurdranger waren grote successen bij onze klanten.

Dit was mijn eerste keer op de BAU – en ik was meer dan blij verrast over de kwaliteit en het ontwerp van de SoftClose. Dat is precies wat we nodig hebben voor onze ondergrondse garages.

COO van een internationaal facility management-bedrijf

Internationalisering en digitalisering – dat zijn de drijvende krachten achter onze industrie

Als u deze ervaren industriedeskundige vraagt naar de speciale kenmerken van deze vakbeurs, is zijn antwoord duidelijk: "Kijk om u heen. Er is een enorm aantal internationale bezoekers op een schaal die niet te vergelijken is met eerdere jaren. En natuurlijk is iedereen in de ban van digitalisering."

GEZE op de BAU München – zachte feiten

  • 6.000 bananen met GEZE-merk
  • 3.700 GEZE-tassen geschonken aan bezoekers
  • 5.500 pakjes GEZE fruitgums
Onze productwand voor internationale producten toont onze gepersonaliseerde portfolio voor een groot aantal markten.

BAU-vakbeurs internationaal: onze productwand voor internationale producten toont onze gepersonaliseerde portfolio voor een groot aantal markten. © GEZE GmbH

Ook hier is GEZE koploper met de GEZE Cockpit. Maar Rürup is een realist en echte deskundige op dit gebied. "Wij helpen om digitale ontwikkelingen in onze industriebranche vorm te geven – maar wij moeten onszelf steeds opnieuw afvragen of het werkelijk een voordeel oplevert. Er is een dunne lijn tussen een echt voordeel en een foefje." GEZE heeft als voordeel ten opzichte van vele concurrenten dat wij al heel lang in de industrie zijn en hebben geleerd om onderscheid te maken tussen echte trends en voorbijgaande fases. Maar het is ook belangrijk het contact niet te verliezen en innovatief en flexibel te blijven. "En zoals u weet is de CEBIT stopgezet, omdat iedere industrie nu zijn eigen digitaliseringsbeurs biedt. BAU digital is nu dus opgenomen in de planningstadia.” En op de vraag of hij gehouden zal worden, antwoordt hij: "We wachten het af." Maar wij hebben geen twijfels: hij wordt georganiseerd.

Dhr. Rürup legt de hoogtepunten van de beurs uit in de video