Services gedurende de gebouwlevenscyclus – wij geven onze klanten de vrijheid om zich te concentreren op wat het belangrijkste is.

Het is de missie van GEZE ondersteuning te verlenen voor gebouwen gedurende hun hele levenscyclus. Van ontwerp en planning tot installatie en montage, met inbegrip van bouwdiensten, onderhoud en renovatie – wij leveren consistente ondersteuning aan onze klanten. Hierdoor ondersteunen wij optimaal alle betrokken merken en koppelen wij interfaces – altijd met het doel leefbare gebouwen te creëren. Günther Weizenhöfer, teamleider van Pre Sales Development bij GEZE, onze verkoopmanager Christian Schulze Dieckhoff en de directeur van GEZE Service GmbH, Katrin Höfer, bespreken hoe dat in zijn werk gaat en wat de hoofdaandachtsgebieden zijn.

“Deskundigheid verbinden – Gebouwoplossingen” – dat is GEZE's missie en prestatiebelofte. Wat betekent het concreet voor onze klanten?

Christian Schulze Dieckhoff: Het betekent dat we meer doen dan enkel uitstekende GEZE-producten leveren aan onze klanten. Wij willen de behoeften en uitdagingen van onze klanten werkelijk begrijpen en hun problemen oplossen. Wij zien onszelf als een uitgebreide en holistische serviceprovider. Dankzij onze vele jaren technische en industriële deskundigheid, weten we wat koppelen betekent in het bestaande project en op welke gevaren we moeten letten.

Katrin Höfer: Dat is helemaal correct. Wij willen in staat zijn services op ieder moment flexibel en betrouwbaar te bieden, en een partner te zijn waarop onze klanten volledig kunnen vertrouwen. Wij komen onze klanten tegemoet en helpen ze hun bouwprojecten met technische deskundigheid uit te voeren en er toezicht op te houden. Deze ondersteuning loopt door iedere fase van de gebouwlevenscyclus en is altijd geconcentreerd op de specifieke behoeften van het gebruik van het gebouw en van de gebruikers.

GEZE Building life circle infografic EN

Tijdens de gebouwplanning, tijdens de bouw, tijdens het gebouwgebruik, maar ook tijdens de renovatie - onze services ondersteunen u op ieder moment.

Laat we starten met plannen. Wat kunnen GEZE-klanten verwachten te ontvangen wat planning betreft, meneer Weizenhöfer?

Günther Weizenhöfer: Architecten zijn onze primaire contactpersonen op dit gebied. Wij bieden ze uitgebreide ondersteuning bij de technische planning voor deuren en ramen. Die ondersteuning is beschikbaar ongeacht het feit of het een nieuw gebouw is of een renovatie van bestaande bouw. Wij stellen de juiste vragen en werken samen met de architecten om te weten te komen aan welke eisen de elementen moeten voldoen. Planning is alles, als we problemen op een later tijdstip op het bouwterrein willen voorkomen. Met name deurplanning kan uiterst complex zijn, aangezien de eisen elkaar vaak kunnen tegenspreken, en ontelbare deuren met andere functies in hetzelfde gebouw geïnstalleerd zijn.

Wij willen niet gewoon een product aan onze klanten verkopen; wij willen de juiste GEZE-oplossing creëren voor de specifieke uitdaging.

Christian Schulze Dieckhoff, verkoopmanager bij GEZE

Christian Schulze Dieckhoff: Als het aankomt op gebouwautomatisering – het integreren van deuren en ramen in de gebouwbeheertechniek – loont proactieve planning. Met goede planning kunnen veel zorgen voorkomen worden en vooral kosten bespaard worden. Over het algemeen maken digitalisatie en Smart Building-concepten gebouwactiviteiten eenvoudiger en voordeliger, maar maken ze planning complexer en tijdrovender. Wij bieden niet alleen ondersteuning aan het verkooppersoneel en de back-office met onze planningsdeskundigheid, we bieden ook de juiste producten voor iedere uitdaging – en we helpen onze klanten, bijvoorbeeld op onze website, met allerlei informatie over planninggerelateerde onderwerpen, met voorbeelden en referenties en met specifieke productkennispagina’s. Planners kunnen snel het juiste product vinden met behulp van onze productzoeker. Natuurlijk bieden we ook architecten toegang tot technische details, aanbestedingsteksten, productgegevensbladen en nog veel meer in het downloadgedeelte. Dankzij ons uitgebreide verkoopnetwerk staan wij dicht bij onze klanten en combineren we branchedeskundigheid met technische competentie voor de uiterst specifieke behoeften van onze klanten – door professionals, voor professionals.

Günther Weizenhöfer: Natuurlijk bieden wij ook tools en software, die ervaren planners kunnen gebruiken voor hun eigen projecten. Onze BIM-deurobjecten kunnen bijvoorbeeld worden geïntegreerd in digitale gebouwplanning, onze interactieve deurcalculator voor de Powerturn draaideuraandrijving berekent het toepassingsgebied voor de aandrijving en onze WinCalc raamcalculator helpt de juiste raamaandrijving te vinden voor de gedefinieerde eisen. Deze en andere tools worden verzameld op onze website en in het klantenportaal. In gespecialiseerde architectenopleidingssessies, verstrekken wij informatie over actuele onderwerpen als brandveiligheid of barrièrevrijheid.

Wij geven architecten ook advies over onderwerpen als Green Building, door bij te dragen met producten die helpen gebouwen duurzamer te maken, zoals met natuurlijke ventilatieconcepten.

Günther Weizenhöfer, teamleider van Pre Sales Development bij GEZE

Dat klinkt als uitgebreide ondersteuning. Wat gebeurt er als de planning voltooid is?

Christian Schulze Dieckhoff: Zodra u het juiste product gevonden hebt, bent u klaar om te beginnen. Onze klant gebruikt dan een systeemoplossing, bestaande uit individuele GEZE-componenten, of wij creëren een geheel gepersonaliseerde oplossing, die wij rechtstreeks met de klant coördineren en vervolgens specifiek daarvoor ontwikkelen. Hierdoor kunnen wij ook voldoen aan uiterst specifieke eisen.

Katrin Höfer: Wij ondersteunen detailhandelaars, vaklieden en gebouweigenaren met een groot aantal services: De website (binnen het product zelf of in het downloadgedeelte) biedt op ieder moment toegang tot montagehandleidingen, installatietekeningen en bedieningshandleidingen, zodat klanten altijd toegang hebben tot alle informatie over onze producten. Daarnaast bieden wij montagevideo’s in meerdere talen om te helpen met de montage van onze producten. Onze inbedrijfstellingskoffer is een ander nuttig tool voor eenvoudige en succesvolle montage van onze producten. En natuurlijk bieden wij regelmatige trainingssessies voor onze installateurs over het installeren van GEZE-producten.

En wat gebeurt er zodra het gebouw voltooid en functioneel is?

Katrin Höfer: Zelfs dan blijven wij onze klanten ondersteunen – uiteindelijk zijn automatische deuren of ramen deel van een machine en hebben ze regelmatig onderhoud en inspectie nodig. Met onze technologie-ondersteunde en consequente documentatie van onderhoudsresultaten, helpen wij onze klanten hun jaarlijkse investerings- en bedrijfskosten te plannen. Deze gegevens helpen ons ook de voordeligste tijd voor vervanging te vinden. Met het GEZE-serviceportaal hebben eigenaren altijd een overzicht van al hun systemen, zodat ze storingen bijvoorbeeld onmiddellijk kunnen beoordelen – en ze online kunnen verzenden. 

Ons regelmatige onderhoud garandeert functionaliteit en het waardebehoud van systemen – ongeacht de fabrikant.

Kathrin Höfer, directeur van GEZE Service GmbH

Christian Schulze Dieckhoff: Als tijdens het gebruik van de oplossingen onverwachte problemen ontstaan, en onze FAQs voor probleemoplossing niet helpen deze op te lossen, dan is onze GEZE Service 24/7 beschikbaar. Een online storingsformulier of onze hotline kan worden gebruikt om storingen dag en nacht te melden. Deze worden vervolgens direct verholpen, nadat onze servicemonteurs de fouten aflezen. In de toekomst worden meer van dit soort werkzaamheden ook via onderhoud op afstand afgehandeld, zodat fouten online kunnen worden afgelezen en monteurs tips kunnen geven over het verhelpen ervan. In de toekomst gebeurt dat ook steeds meer via onderhoud op afstand, zodat fouten online afgelezen kunnen worden en tips voor het verhelpen ervan gegeven worden.

Katrin Höfer: Last but not least, onze GEZE-servicecontracten bieden allerlei soorten op maat gemaakte oplossingsconcepten voor ieder soort gebouw. En als een klant reserveonderdelen nodig heeft, kunnen ze deze eenvoudig bestellen via het GEZE-portaal met nachtservice beschikbaar op aanvraag.

Hartelijk dank voor deze interessante en informatieve discussie!